سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشگاه های روسیه خواستار گسترش بین المللی سازی شدند

دانشگاه های روسیه خواستار گسترش بین المللی سازی شدند

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه های برتر روسیه از دولت این کشور خواسته اند تا تعداد بیشتری از دانشگاه های این کشور را در پروژه 100-5 شرکت دهد.

وی افزود: پروژه 100-5 پروژه‌ای است که هدف آن قرار دادن حداقل 5 دانشگاه روسیه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در یکی از رتبه بندی جهانی دانشگاه ها است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: این درخواست از سوی طیف بیشتری از مقامات دانشگاهی به ویژه توسط انجمن دانشگاه های جهانی که هدف آن ایجاد اتحاد در بین دانشگاه های روسیه است، پشتیبانی می شود.

مهراد عنوان کرد: یاروسلاو کازمینوف رئیس مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات معتقد است گسترش پروژه 100-5 رقابت بیشتری را در بین موسسات آموزش عالی روسی به وجود می آورد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد کازمینوف رئیس مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات، شمول تعداد بیشتری از دانشگاه های این کشور در پروژه 100-5 می تواند ورود دانشگاه های روسیه را در حوزه هایی مانند تدریس خصوصی زبان روسی وکشاورزی، حمل و نقل، بیوتکنولوژی، پزشکی بالینی، مطالعات شهری و ارتباطات به رتبه بندی های موضوعی تسهیل کند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تاکید کرد: براساس پیشنهاد رئیس مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه ملی تحقیقات و سایر روسای دانشگاه های روسیه از جمله رئیس دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو، تعداد دانشگاه های شرکت‌ کننده در پروژه 100-5 می تواند تا 30 دانشگاه افزایش یابد.

مهراد تاکید کرد: دولت روسیه پیشنهاد روسای دانشگاه های این کشور را دریافت کرده و قرار است تا پایان سال جاری این موضوع را بررسی کند.

وی اظهار داشت: معاون نخست وزیر روسیه که مسئول توسعه آموزش عالی این کشور است، تاکید کرده این پروژه برای شمول دانشگاه هایی که در علوم کشاورزی، علوم خاک و علوم انسانی به صورت تخصصی فعالیت دارند، گسترش می یابد.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: این مسئول می گوید وقتی این پروژه آغاز به کار کرد فکر نمی کردیم که دانشگاه های این کشور بتوانند در رشته های علوم انسانی و اجتماعی با رقبای مهم بین المللی رقابت کنند.

وی افزود: روس ها بر این باورند که دانشگاه های این کشور در حوزه هایی مانند فیزیک، شیمی، و علوم کامپیوتر برتری دارند و تلاش های علمی دانشمندان این کشور در این زمینه ها در سال های اخیر به ثمر نشسته است.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: مقامات آموزش عالی روسیه این تصور را که علوم انسانی و نقطه قوت دانشگاه های این کشور است، نداشتند.

وی عنوان کرد: علت پیشرفت علوم اجتماعی توجهی است که بعضی از دانشگاه های روسیه مانند مدرسه عالی اقتصاد در این زمینه داشته اند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز افزود: گسترش پروژه 100-5 مستلزم تخصیص بودجه های بیشتر است که در حال حاضر تخمین زده می شود سالانه 10.5 میلیارد روبل است. درخواست دانشگاه های شرکت‌ کننده در این پروژه، افزایش این رقم به 17 تا 18 میلیارد روبل است.

منبع : خبرگزاری مهر

استاد سلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی, تدریس خصوصی زبان روسی, تدریس خصوصی زبان آلمانی, تدریس خصوصی زبان فرانسه, کلاس آنلاین و .... آرزومند موفقیت روز افزون می باشد