سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیل نوروز 98 و آموزه های ما

سیل نوروز 98 و آموزه های ما

روزها فکر من این است و همه شب سخنم.. که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
باید امروز برای اولین مرتبه که در سال 98 می نوسیم تبریک سال نو را بگویم و آرزوهای سعادتمندی کنم اما ...
باران می بارد، سیل نوروز 98 مگر برای باران اینهمه شعر نگفته ایم، مگر باران نعمت نیست، مگر نه اینکه دیگر کورسو امیدی هم نباید از دولت و حکومت داشت؟ چرا باز همیشه انتظار داریم که دولت باید چنان کند؟ ما خودمان برای خودمان چه می کنیم؟ چقدر به حال دل خویش می اندیشیم؟ چقدر در این بارش سیل 98 فقط پست های تلگرام و اینستاگرام و توییتر جابجا کرده ایم بدون اینکه عمیق تر اندیشه کنیم، لازم نیست باز در این جریان فکر بارش و سیل باشیم... واقعن لازم نیست...
هر شب از رسانه های خارجی همه خارج رفته ها از خشکی ایران می گویند و تحقیقات می کنند و خدا بزرگ تر است... باران اینچنین می بارد، ما به دستورات اخبار برای خارج نشدن گوش نمی کنیم و از خانه بیرون می زنیم، می دانم هزاران جمله در ذهنتان هست اما فقط به وظیفه خودتان بیاندیشید در این لحظه که در خانه بمانید در این بارش....
همین حالا که این متن را مینویسم باران شدید می بارد و از دیروز بارها گفته اند که خطر سیلاب هست! اما فیلم از همان کرج و همین شمال شهر می آید که مردم باز بیرون از خانه هستند باز با ماشین های ناامن بیرون در خطر سیلاب می خندیم و فیلم میگیریم و تا دچارش نشویم فقط از دیگران ایراد میگیریم و فکر می کنم مرگ برای همسایه است، از وقتی پدرم چشم فرو بست این جمله مرگ فقط برای همسایه نیست را با همه وجودم درک کردم با همه سلول هایم.
باید خودمان را برای گرفتن عاقلانه ترین تصمیم ها در این مواقع آماده کنیم، همیشه در این مواقع تصمیم گیری سخت است، همه ما فیلم سیل زیاد دیده ایم!

اما تصمیم در هنگام سیل وقتی داخل ماشین هستی و جاری میشوی .... چه باید کرد.... چگونه.... 

فقط همین روزها دیگر از همه بیرونیها قطع امید کنیم به همین سادگی 

  1.  قطع امید کامل از همه اطرافیان
  2. اعتقاد به شخص خویشتن فقط و فقط خودم (البته خودم هم برای بهروزی خودم تلاش و برنامه ریزی می کنم و هم برای اطرافیانم تا جایی که از دستم بر آید: برای اطرافیان بدون هیچ توقعی)
  3. در تمامی فلسفه و ادیان و مطالعات انسانی، از انسان به عنوان یک موجود اجتماعی یاد شده است، فردیت معنا ندارد اما هر فرد و هر عضو جامعه باید خویش را بسازد، با خانواده وفاداری و مدارا کند، اجتماع های کوچک تشکیل دهد تا بتواند در مسیر سعادتمندی پیش رود
  4. نسخه نویسی برای دیگران را فراموش کنیم
    اینقدر نگوییم، چرا فلان مدیر فلان عکس العمل را نشان داده ابتدا خودمان همه کارهای خودمان را مطمئن باشیم که در هر سمتی و هر مسئولیتی حتی به عنوان یک شاگرد و یا یک معلم کاملا درست انجام میدهیم، از درشت گویی های بی نتیجه پر هیز کنیم، شاید اگر ما هم کفش آن مدیر و آن شخص را می پوشیدیم بنا بر هزارو یک اتفاق بیرونی همان گونه عمل می کردیم که ایشان عمل می کنند! اما باید درست کرداری را در هر نقطه از تصمیم گیریها و تحرکاتمان مد نظر داشته باشیم و به رفاه اجتماعی بیاندیشیم
  5. دوراندیشی و برنامه ریزی شخصی را ابتدا برای شخص خودمان و سپس برای رفاه اجتماعی در هر موردی در نظر داشته باشیم، وقتی در جریان یک اتفاق هستیم باید به دستورالعمل های سازمان های برنامه ریز توجه کنیم و حرکات شخصی کمکی در رفاه آن لحظه نخواهند کرد، با دوراندیشی هم برای خود برنامه های مدون برای رسیدن به هدف خواهیم ریخت و هم تکلیف زمان هم اکنون ما مشخص است، کارهای کوچک و موثر گاهی بهترین عکس العمل ها هستند، مداوت در انجام این کارها بدون تصمیم گیری احساسی مهمترین عوامل پیش برنده تصمیمات بزرگ /اینده ماست
  6. تفکر کنیم از حس های بینایی و شنوایی و لامسه و جسمانی از هم اینها بالاتر قوه و حس تفکر است، عقل هر انسان وقتی در اوج خود قرار دارد که به وظیفه اصلی خود یعنی تفکر بپردازد، باید به اصول و پیشرفت و خویشتن به خوبی تفکر کنیم.

حالا ما اینجا از استاد سلام در حین تماشای ناخوشی ها فقط می توانیم نکات اصلی و بنیادی را که آموخته ایم با شما هم به اشتراک بگذاریم و بگوییم کنار شما، معلم یا شاگردان از هر کجا هستیم تا یا در کلاس آنلاین یا برای تدریس خصوصی و معلم خصوصی به هر نتیجه درستی در موقع مقتضی برسید.
هم اکنون در همین سیل هم می توانید کلاسهای مختلف را با معلم های ما به صورت تدریس خصوصی حضوری یا آنلاین بگیرید و پشتیبانی ما را دارید تا زمانی که اینترنت ها برقرار باشد:
تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی آنلاین در هر کجای دنیا برای فارسی زبانان.
موفق و سلامت باشید


از سیر تا پیاز کلاس آنلاین

 

از سیر تا پیاز کلاس آنلاین

 

قبل از اینکه بخواهیم درباره سیر تا پیاز کلاس آنلاین با هم صحبت کنیم باید بگم که چرا ما انقدر تاکید داریم که کلاس آنلاین تشکیل بدیم. تاکید ما بر تشکیل کلاس آنلاین در درجه اول دسترسی تمامی دانش آموزان کشور عزیزمون به تمامی اساتید خبره در تمامی حوزه های آموزشی هست و در درجه دوم کاهش هزینه و زمان که دو مولفه خیلی مهم هستند اونم در این شرایط زندگی!!

یادم هست که یکی از دوستان در دوره ارشد از اینکه بچه های تهران به راحتی به امکانات دسترسی دارند و میتونند راحت کلاس های کنکور و کلی کلاس آموزشی و مهارتی شرکت کنند شکایت میکرد. حالا ما قصد داریم تلاش کنیم تا این مشکل برای تمامی دانش آموزان و هنر آموزان و به طور کلی هر کس که بخواد هر چیزی رو یاد بگیره حل کنیم.

 تحقق این استراتژی مستلزم همکاری اساتید عزیز استاد سلام هست. اینکه با همکاری همدیگه بتونیم موانع و مشکلات بر سر راه کلاس آنلاین را از بین ببریم.

در ادامه سعی داریم که از صفر تا صد کلاس آنلاین براتون بگیم.

 

ادامه مطلب:

 

http://bit.ly/2HbwZzE

 

 


چطور معلمی و تدریس رو شروع کنم؟

چطور معلمی و تدریس رو شروع کنم؟

سلام به مخاطبان همیشگی استادسلام
روز و روزگارتون خوش:)
علاقه به تعلیم و تربیت و تدریس ریشه در ذات ما آدم‌ها داره و شاید ساده‌ترین نمونه‌ی اون میل به پند و اندرز و نصیحت باشه که همه‌مون در مقام شنونده ازش بیزاریم اما در مقام گوینده هیچوقت ازش خسته نمیشیم:))
امروز قصد داریم راجع به همین مقوله با شما صحبت کنیم؛
اشتباه نکنید، فرار نکنید، منظورم پند و اندرز نیست؛
منظورم معلم بودن و معلم شدنه.
خیلی از ما تجربه‌ی تدریس به خواهر یا برادر کوچیکتر یا بچه‌های اقوام و آشناها رو داریم و احتمالاً بعضی وقتها وسوسه شدیم که سراغ شغل معلمی بریم و این شغل پرزحمت و شیرین رو تجربه کنیم؛
حالا نه صرفاً به عنوان معلم مدرسه و حتی در زمینه‌های مختلف هنری، ورزشی، مهارتهای مختلف و...
امر آموزش و یاد دادن به قدری شیرینه که آدم وقتی یه بار اون رو تجربه میکنه، نمی‌تونه از لذت زاید الوصفی که براش ایجاد میکنه دست بکشه و دوست داره این تجربه بیشتر و بیشتر تکرار بشه.
اما همونطور که می‌دونید، معلم شدن به همین راحتی‌ها هم نیست؛
معلم شدن در مراکز دولتی و مدارس علاوه بر یکسری مهارت‌ها و فاکتورهای خاص، به مقوله‌های دیگه‌ای هم وابسته است، چون این مراکز داوطلبین بسیاری دارن برای استخدام و طبیعتاً تمام متقاضی‌ها نمیتونن در این مراکز مشغول فعالیت بشن.
توی این مطلب قصد داریم به راه‌ها و مهارت‌هایی بپردازیم که میتونه به شما کمک کنه از مهارت خودتون کسب درآمد کنید و همینطور از معلم بودن لذت ببرید.

اول بریم سراغ این سؤال،


معلم‌ها در کجا میتونن مشغول به کار بشن؟

همونطور که می‌دونید، معلم‌های دولتی، در مدارس دولتی، نیمه دولتی(هیأت امنایی)، استعداد درخشان و شاهد و نمونه دولتی مشغول به کار میشن و بسته به مهارت و تجربه‌ای که دارن میتونن پیشرفت کنن و به سطوح بالاتری برسن؛
معلم‌های حرفه‌ای‌تر و کاربلدتر هم در نهایت به درجه‌ی استادی میرسن و در مراکز آموزش عالی مشغول به فعالیت میشن.
اما این تمام راه نیست؛
امروز و در دنیای مدرن و پر از امکانات، راه‌های زیادی برای دنبال کردن اهداف وجود داره،
روش‌ها و امکانات نوین آموزشی این امکان رو در اختیار دانش‌آموزها و معلمان قرار داده که بتونن به راحتی و بدون محدودیت‌های زمانی، مکانی و... آموزش بدن و آموزش ببینن.
تدریس به عنوان معلم در مدارس غیردولتی، تدریس در کلاس‌های گروهی آموزشگاه‌ها، تدریس خصوصی، کلاس آنلاین، ویدیوهای آموزشی و پادکست و... همه و همه گزینه‌های پیش روی فردی هست که قصد داره مهارت‌های خودش رو در مقام معلم آموزش بده.

یه معلم چه آموزش‌ها و مهارت‌هایی لازم داره؟

 

در ادامه مطلب همراه ما باشید


چهار شنبه کاری برای قضات آینده

 

چهار شنبه کاری برای قضات آینده

بر طبق درخواست شما دوستان برای راهنمایی آزمون قضاوت تصمیم گرفتیم این چهار شنبه کاری را به مصاحبه با یکی از اساتید استاد سلام که تجربه قبولی در آزمون قضاوت را دارند اختصاص بدیم. خانم جویباری کارشناس ارشد حقوق ثبت اسناد و املاک و از دوستان خوب بنده در دانشگاه تهران هستند و از ایشون بابت تجربیات و وقتی که در اختیار ما قرار دادند سپاسگزایم.

 

همونطور که میدونید همیشه استفاده از تجربیات دیگران به خصوص در آزمون های این چنینی که در کشور ما برگزار میشه یک مولفه مهمی برای موفقیت محسوب میشه و قطعا استفاده از تجربیات افرادی که این مسیر را رفتند و موفق شدند میتونه خیلی برای ما مفید باشه. به همین جهت چهار شنبه کاری این هفته تقدیم به همه قضات آینده میشه. پیشاپیش آرزوی موفقیت داریم برای همه شما داوطلبان آزمون قضاوت. 

ادامه مطلب:

http://bit.ly/2DgXMFZ