سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوتبالیست ها دارای چه مدارک تحصیلی هستند ؟

فوتبالیست ها دارای چه مدارک تحصیلی هستند ؟

در ورزش شما به خاطر هوش یا مدرک تحصیلی مورد تمجید و شناخته نمی شوید بلکه با استعداد و بازی معرفی می شوید در زمین فوتبال مدرک تحصیلی افتخار نیست  . "کارل کورک"

 

بیشتر فوتبالیست ها  چه بزرگ و مشهور و چه کوچک، مدرک تحصیلی آنچنانی ندارند و دارای سواد پایه ایی می باشند ، ولی هستند فوتبالیست هایی که مدارج عالی تحصیلی سپری کردند و نه در رشته های ورزشی بلکه در رشته های غیر ورزشی و شاید بعد از دوران بازنشستگی فوتبال می توانند به جای مربیگری ، مشغول کار های دیگری شوند و می توانند کلاس های تدریس خصوصی راه اندازی کنند یا کارهای از این قبیل که اتفاقا اکثریت آنها هم این کار را انجام دادند ، فوتبالیست هایی بودند و هستند که خیلی از مردم درباره ی مدرک تحصیلی شان چیزی نمی دانند از بازیکنی که پس از دوران فوتبالش پزشک شد تا مهندس نرم افزار و طراح لباس .

جورجو کیه لینی

بازیکن کنونی تیم یوونتوس  و تیم ملی ایتالیا باشد کسی که دارای مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه تورین و کارشناسی ارشد  MBA از همان دانشگاه می باشد .

فوتبالیست های تحصیل کرده خارجی


سوکراتس

بازیکن فقید سابق تیم ملی برزیل که هم پزشک بود  و هم دکترای فلسفه داشت . او در سال 25 سالگی و قبل از ورود به عرصه ملی مدرک پزشکی خود را گرفته بود و بعد از خداحافظی از فوتبال در سال 1989 ، به کار پزشکی در کشورش مشغول شد.

استیو پالمر


بازیکن انگلیسی تیم های واتفورد و QPR ، کارشناس مهندسی نرم افزار از دانشگاه کمبریج ، و تنها فوتبالیست دوران مدرن است که در دانشگاه کمبریج درس خوانده است . "زمانی کی من آغاز به درس خواندن کردم این موضوع برای رسانه ها تا حدودی جالب بود و برخی ها درس خواندن من را به عنوان مانعی بر روی عملکرد ورزشی من می دانستند ، شاید توانایی من در درس خواندن به خاطر ویژگی های مشابهی بود که به من توانایی یادگیری فوتبال را داده بود ."

و همچنین بازیکنان و دیگر مربیان که دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی هستند از جمله : 
ادوین ون در سار – دروازه بان سابق منچستر یونایتد ( لیسانس مدیریت بین المللی ورزش )
خوان ماتا – بازیکن حال حاضر منچستر یونایتد (لیسانس  علوم ورزشی و لیسانس مدیریت سرمایه )
ونسام کمپانی – بازیکن کنونی منچستر سیتی ( لیسانس مدیریت اجرایی کسب و کار )
آندره آرشاوین – بازیکن سابق آرسنال ( لیسانس طراحی لباس )
آرسن ونگر – مربی سابق آرسنال ( لیسانس اقتصاد )
اسلاوان بیلیچ – مربی وستهام ( لیسانس حقوق )
استیو کوپل – بازیکن سابق منچستر یونایتد و مربی سابق کریستال پالاس ( لیسانس اقتصاد )
الیور بیرهوف – بازیکن آیمانی سابق میلان ( لیسانس اقتصاد )
گراهام لوسو – بازیکن سابق چلسی ( لیسانس مطالعات محیطی )
در بین فوتبالیست های ایرانی بیشتر افراد در رشته های ورزشی تحصیل کرده اند

علی دایی ( لیسانس متالورژی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی )
حسین کلانی ( لیسانس مهندسی معماری )

فوابلیست های تحصیل کرده ایرانی


فریدون معینی ( لیسانس تربیت بدنی )
مرحوم ابراهیم آشتیانی ( فوق لیسانس تربیت بدنی )
محمد مایلی کهن ( فوق لیسانس تربیت بدنی ) 
شاید تعداد افراد تحصیل کرده در فوتبال خیلی کم باشد و نوعی بی سوادی در فوتبال وجود داشته باشد ولی همانطور که گفته شد مدرک تحصیلی دال بر برتری بازیکن در درون زمین فوتبال نیست و این خود فرد است و استعداد فوتبالی اوست که تععین کننده است نه مدرک تحصیلی ، چه بازیکنان که به دوران دبیرستان هم نرسیدند و ترک تحصیل کردند ولی بازیکنان بزرگی شدند و هستند ، به قول فرگوسن "فقط با تلاش و پشتکار می توانید در فوتبال پیروز شوید . "
الان در فصل تابستان و در تعطیلی مدارس بهترین فرصت برای فراگیری فوتبال در کلاس های تدریس خصوصی فوتبال می باشد پس فرصت را از دست ندهید در کلاس های تدریس خصوصی شرکت کنید.
استادسلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی