سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه حالت نشستن دانش آموزان یادگیری آنها را تحت تاثیر قرار می د

چگونه حالت نشستن دانش آموزان یادگیری آنها را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

فعلا بشینید !


یک حرف تکراری و مایوس کننده که خیلی از معلمان به دانش آموز وقتی که او از نشستن خسته شده است یا می خواهد از کلاس بیرون برود به آنها می گویند. حالا این کودکان و نوجوانان را با دهه های هفتاد و شصت مقایسه کنید زمانی که کودکان بیرون از خانه بازی می کردند و واقعیت این بود که والدین هم کمتر نگران آنها بودند چون می دانستند آنان در چه حالی هستند و کجا و با چه کسی دارند بازی می کنند . این یعنی که نشستن طولانی مدت و همچنین تمرکز بر روی مبحثی که استاد دارد در کلاس تدریس خصوصی خود درس می دهد برای انها بسیار سخت است .

شاید باید خود بگویید که راه حل این مشکل ورزش کردن و داشتن تحرک است اما ورزش فقط کافی نیست بلکه این طرز نشستن است که خستگی و توانایی یادگیری را پایین می آورد . حالت نشستن مناسب یعنی حالتی که بدن آرام است و فشار خاصی را تحمل نمی کند زیرا ماهیچه ها فشاری را برای ایستادن تحمل نمی کنند ، زمانی که بدن ما به حالت درست نشستن عادت می کند مهره های ستون فقرات به طور منظم قرار می گیرند .
در مقابل حالت های غلط بدن می تواند خیلی سریع به گردن و ستون فقزات ما فشار وارد کند و باعث خستگی زود هنگام شود.

چهار راه حل ساده برای بهبود طرز نشستن دانش آموزان
معلم ها باید توجه ویژه ایی به طرز نشستن دانش آموز خود داشته باشد به خصوص اینکه امروزه بیشتر به جای دفتر و کتاب جلوی آنها لپ تاپ و تبلت قرار دارد و این وسایل برای ارگونومی ندارد و شخص باید خودش را با آنها تطبیق دهد.
حالا با چند روش که مطمئن شویم دانش آموزان ما با روش های غلط نمی شینند آشنا شویم :

طرز درست نشستن


•    دانش آموزان باید طوری پشت میز یا نیمکت نشسته باشند که پاهایشان با زمین تماس داشته باشد ، زیرا پاهای آویزان به ستون فقرات فشار وارد می کند.  علاوه بر این دست های دانش آموزان باید آزاد باشد و بالا نباشد و آرنج زیر شانه ها قرار گیرد و زیاد نباید به جلو خم شوند 

•    زمان هایی از کلاس تدریس خصوصی را برای حرکت و راه رفتن اختصاصی دهید . به توجهی به درس نشانه هایی از خستگی و راحت نبودن در کلاس است پس به جای تذکر دادن از آنها بخواهید که برای چند ثانیه حرکت کنند .
•    در طول سال تحصیلی نحوه نشستن دانش آموزان خود را چک کنید

 

سه راه پیشرفته تر برای بهبود حالت نشستن دانش آموزان

میز ایستاده

 

•    میز های ایستاده : این نوع میز ها در بین کارکنان بسیار محبوب است ، البته تحقیقات نشان می دهد که سبک زندگی نشسته اثرات منفی بر سلامتی دارد . این نوع از میز ها در ابعاد و شکل های مختلف وجود دارد و  اولین بار در مدارس به کار گرفته شد.

 

توپ یوگا


•    توپ های یوگا ( توپ های ثابت ) : این همان توپ هایی هستند که در کلاس تدریس خصوصی یوگا و تدریس خصوصی پیلاتس  برای حرکات کششی استفاده می شود ، یک مطالعه چهار ماهه نشان داده است که استفاده از این توپ ها در کلاس های تدریس خصوصی استفاده شده است ، بچه ها در این کلاس ها آرام تر و به درس توجه بیشتر دارند .

 

کوسن بادی
•    کوسن های هوا : کوسن های پلاستیکی که از هوا پر شده است برای نشستن های طولانی مدت و ستون فقرات و نشیمن گاه  بسیار مناسب می باشد . 

دیدیم که وسایل ساده و کارهای راحت چقدر می تواند سبک زندگی مار تحت تاثیر قرار دهند و موجب افزایش موفقیت ما شوند .

 

استادسلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی