سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 خوراکی برای تقویت هوش و حافظه

10 خوراکی برای تقویت هوش و حافظه

ذهن مهمترین عضو بدن شماست ، ضربان قلب شما را تنظیم می کند ، ریه های و اندام های حیاتی بدن به عملکرد صحیح ذهن بستگی دارند اگر ذهن درست کار کند بقیه اندام ها نیز به تبع آن درست و منظم کار می کنند .
به مهین دلیل است مه باید ذهن خود را در شرایط مطلوب و سالم غذایی نگه دارید . برخی از مواد غذایی اثرات مثبت و منفی بر عملکرد طبیعی ذهن دارند ، برخی غذا ها که اثرات منفی بر روی مغز دارند بر حافظه و خلق و خوی شما اثر می گذارند و خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهند و غذا هایی که اثرات مثبت بر روی مغز دارند موجب افزایش هوشیاری و تقویت توان ذهنی بشوند و بهتر می توانید در کلاس های تدریس خصوصی تمرکز کنید.
پیش بینی ها مبنی بر این است که تا سال 2030 بیش از 65 میلیون نفر در سراسر دنیا تحت تاثیر زوال عقلی قرار بگیرند . البته جای نگرانی نیست اگر رژیم غدایی خود را از همین حالا  تغییر دهید خطر ابتلا به این بیماری را در خود کاهش داده اید . 

بهترین خوراکی ها برای ذهن


1.    چای بابونه

در طول ماه های سرد سال و با توجه به کوتاه بودن روز و کاهش نور طبیعی ، ریتم روزانه بدن شما ممکن تغییر کند ، احتمال دارد باعث بی خوابی در شب ها شود . تحقیقات نشان می دهد که چای بابونه نه تنها خواب خوب را برای شما به ارمغان می آورد بلکه باعث بهبود عملکرد ادراکی مغز در طول ساعاتی که خواب هستید می شود بعد از یک جلسه تدریس خصوصی ، چای بابونه می تونه آرام کننده ذهن شما باشد .

2.    لوبیا سیاه


لوبیا سیاه دارای دوز مناسب منیزیم و ویتامین B9  است . محققان دریافتند که منیزیم می تواند به کاهش برخی از اثرات مضر بیماری آلزایمر کمک کند . لوبیاه سیاه برای قلب نیز بسیار مفید می باشد همنطور که گفته می شود " یک جریان خون سالم به معنی مغز سالم است ."

3.    تخم مرغ

طبق تحقیقات مرکز بیماری آلزایمر davis دانشگاه کالیفرنیا ، سالمندانی که با کمبود ویتامین  d  مواجه هستند سرعت  ، کاهش توانایی ادراکی این افراد از افراد سالم همسن خود  بیشتر است.
یکی از بهترین راه کار این است که صیح خود را با ویتامین d  آغاز کنید ، راحت راه دستیابی به این ویتامین تخم مرغ است . یک املت داغ با سه تخم مرغ بزرگ حدود 33 درصد کل کالری دریافتی روزانه شما را تامین می کند فقط یادتان نرود که زرده را با املت میکس کنید نه سفیده را ، زرده تخم مرغ جایی است که تمام مواد مغذی در آن ذخیره شده است . 


4.    کلم بروکلی

اگر شما در اسم ها فراموشکار هستید ، مصرف کلم بروکلی نسخه ی شفا بخش شماست . حاوی ویتامین K  که برای تقویت حافظه زبانی که مسئول به یاد آوردن دستور های کلامی است موثر و مفید می باشد ، اگر در کلاس های تدریس خصوصی شرکت می کنید حتما کلم بروکلی را مصرف نمایید.

5.    گوجه گیلاسی

سبزیجات روشن و قرمز و نارنجی منابع غنی از مواد مغذی به نام کاروتنوئید هستند که باعث بهبود عملکردی حافظه می شود . یکی از قوی ترین این مواد مغذی ، لیکوپن است که در  دوز های بالا در پوست گوجه فرنگی یافت می شود ، لیکوپن شما را از التهاب های ناشی از افسردگی دور نگه می دارد پس برای بهبود خلق و خو گوجه فرنگی را در رژیم غدایی روزانه خود قرار دهید . حالا چرا گوجه فرنگی گیلاس ؟ از آنجا که لیکوپن ها در پوست متمرکز هستند هرچه گوجه کوچکتر باشد تراکم بیشتری را به خود اختصاص می دهند .

6.    چغندر

شگفت انگیز مثل چغندر !!!! چغندر حاوی بتایین که به تولید سروتونین ( تثبیت کننده حالت عاطفی ) در مغز کمک می کند . چغندر حاوی اسید فولیک است که برای سلامتی عاطفی و روانی نیز بسیار مفید است و نوعی ثبیت کننده محسوب می شود .

7.    چای سبز

در تحقیقاتی 12 داوطلب یک نوشیدنی را مصرف کردند و پس از ان مورد آزمایش رزونانس مغناطیسی قرار گرفتند . این مطالعه نشان دارد افرادی که چای سبز را انتخاب کردند ، عملکرد ادراکی مغز افزایش پیدا کرد بر همین اساس محققان نتیجه گرفتند که نوشیدن چای سبز می تواند در درمان اختلالات شناختی و روانپزشکی موثر باشد .


8.    گردو

گردم یکی از بتهرین تنقلات برای ذهن شماست . به دلیل غلظت بالای از اسید های چرب امگا 3 مطالعات نشان می دهد که مصرف گردو می تواند عملا باعث  افزایش یادگیری در کلاس های تدریس خصوصی  و بهبود عملکرد های شناختی ذهنی در سنین 20 تا 59 شود .

9.    زرد چوبه

این ادویه اغلب در غذا های هندی و آسیای میانه استفاده می شود ، علاوه بر اینکه بهترین طعم  دهنده می باشد باعث افزایش قدرت مغز می شود . تحقیقات در هند نشان می دهد که زرد چوبه می تواند به پیشگیری و کاهش آلزایمر و زوال عقلی کمک کند . و همچنین در درمان آسیب های مغز بسیار موثر است و دارای اثرات ضد التهابی نیز می باشد .

10.    اسفناج

اسفناج نه تنها یک وعده بسیار مفید پس از شام است بلکه حاوی ویتامین  k  نیز می باشد . در مطالعات انجمن زیست شناسان آمریکا آمده است " خوردن روزانه سبزیجات برگدار که غنی از ویتامین k هستند می تواند به سرعت روند نزولی هوشیاری و حافظه در بزرگسالان را کم کند ."

 

استادسلام مرجع تخصصی تدریس خصوصی ، تدریس خصوصی موسیقی ، تدریس خصوصی گیتار ، تدریس خصوصی پیانو